Social media joaca un rol esential in promovarea unui comunicat de presa
si tot mai multe companii folosesc aceste canale de comunicare pentru
a-si face cunoscute noutatile. Desi prin retelele de socializare se
poate creste semnificativ traficul pentru un anumit comunicat sau website, exista si dezavantaje si factori care trebuie luate in consideratie.
Interesul audientei pentru comunicatul de presa
Un comunicat de presa este usor de distribuit unui numar mare de
persoane si retrimis de nunumarate ori pe retelele de socializare. Daca
exista fotografii, filme, infografice sau alte elemente multimedia,
stirea are o durata si mai lunga de viata si creste semnificativ
traficul pe site-ul sursa.
Cu toate acestea, pe retelele sociale interactioneaza in primul rand
oamenii, nu companiile, iar utilizatorii nu sunt neaparat interesati de
orice noutate adusa de comunicate. De exemplu, o companie care emite un
comunicat despre noul smartphone poate avea un comunicat de interes
pentru utilizatorii Facebook comparativ cu o companie care anunta pur si
simplu un nou CEO. In al doilea caz, un comunicat distribuit pe Twitter
sau Facebook s-ar putea sa nu fie bine primit.
Plugin-uri de share
Lipsa unor pluginuri poate avea un impact negativ asupra traficului
pe stirea ta. Introdu in comunicatul de presa plugin-uri de share pentru
cele mai cunoscute retele de socializare precum Google+, Twitter sau
Facebook. Daca vrei sa-ti directionezi audienta catre profilul de pe
aceste retele de socializare, fa-o chiar prin intermediul textului
online. In acest fel, audienta ta va fi mai motivata sa distribuie
stirea respectiva.
Updatarea frecventa a profilului pe retelele de socializare
Daca folosesti social media pentru a promova compania, activitatea de
pe aceste conturi trebuie sa fie facuta riguros, in mod constant si cu
informatii de calitate. In social media totul se deruleaza rapid, exista
o multime de lucruri care atrag atentia utilizatorilor (invitatii,
jocuri online, teste, grupuri de discutii etc) si daca nu introduci
informatii noi in mod constant, vei fi usor de uitat. Comunicatele,
insa, nu sunt texte care se pot produce pe banda rulanta. Trebuie, prin
urmare, sa suplinesti cu alte informatii, fotografii, filmulete sau
diverse alte materiale interesante pentru utilizatori.
Implicarea audientei
Pentru ca un comunicat de presa sa aiba succes pe retelele de
socializare, nu este suficient sa fie bine realizat si distribuit.
Interesul audientei este captat si mentinut prin metode de implicare.
Astfel, un comunicat ar trebui sa contina materiale multimedia, sa
solicite feedback, sa initieze o comunicare sau o actiune din partea
utilizatorilor. Acest lucru implica, de asemenea, o monitorizare a
activitatii pe retelele de socializare, raspunsuri etc.
Dezavantajul dublonului
Preluarea unui comunicat de presa pe un blog nu este de ajutor din
punct de vedere SEO, avand in vedere textul – dublon. Evita dublicarea
textului pentru a nu fi penalizat de Google si incurajeaza bloggerii sa
realizeze un material propriu, de interes pentru cititorii lor, pornind
de la acel comunicat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu